HumanImpact i danske virksomheder
HumanImpact er et projekt under Københavns Universitet, der målrettet tilfører humanistisk viden til danske virksomheder. Humanisterne bidrager til viden om kultur, adfærd og hverdagsliv som drivkraft for innovation.
I Raketfilm er vi selv humanister og derfor er et projekt som HumanImpact tæt på vores hjerter. Vi har igennem en filmrække mødt alt fra MedTech-virksomheder til globale producenter af overlevelsesudstyr. Fælles for dem alle har været deres brug af humanistisk viden til at få indsigt i deres brugere og kunder for at lave nye produkter, forbedre løsninger og skabe resultater, der kan føles og måles.
HumanImpact i danske virksomheder
Human Impact er et projekt under Københavns Universitet, der målrettet tilfører humanistisk viden til danske virksomheder. Humanisterne bidrager til viden om kultur, adfærd og hverdagsliv som drivkraft for innovation. Vi har lavet en række casefilm, der giver indblik i den humanistiske viden i virksomheder.
“Vi er stolte humanister i Raketfilm og derfor er et projekt som HumanImpact noget helt særligt for os. Vi er blevet betroet med den vigtige opgave at besøge virksomheder i hele landet og formidle, hvordan humanistisk viden har skabt værdi for dem.“
Christian Pauli
Partner, Raketfilm
Clever
Clever er førende inden for ladestandere til elbiler i hele landet og de har de seneste år oplevet en enorm vækst. Overgangen fra benzin og diesel til elbiler er en af de helt store transitioner i vores samfund. Derfor har Clever behov for at kende deres kunders vaner, adfærd og behov. Det har humantisk viden hjulpet med.
I denne film får vi indblik i, hvilke udfordringer Clever står overfor og hvordan en gruppe humanister fra Københavns Universitet har hjulpet med at skabe indsigt i brugernes hverdag og adfærd.
Viking
Viking er en global virksomhed, der laver redningsudstyr til at beskytte og rede menneskeliv, både i vand og på land. Branddragter er et af områderne, hvor brandmændenes adfærd og hverdag spiller en stor rolle i forhold til produktudvikling og service. Human Impact har hjulpet Viking med at få indsigt i, hvordan deres produkter rent faktisk bliver brugt.
I filmen vil du møde Kirsten, Jens Peter og Lars fra Viking, der deler deres erfaringer med at arbejde med branddragter og vi ser, hvordan humanistisk viden helt konkret har hjulpet med at give indsigt i brandmandens tanker og følelser. Dette bruges aktivt i produktudvikling.
Sani Nudge
Sani Nudge er en MedTech virksomhed, der laver en sensorteknologi, som opfanger adfærd på håndhygiejne for at forbedre arbejdsgange og forhindre infektioner på hospitaler. En ting er statistisk data og en anden ting er menneskeligt adfærd – og her har humanistisk viden hjulpet Sani Nudge med at kombinere hård og blød data.
I denne film får du indblik i, hvordan en datadrevet tech-virksomhed bruger humanistisk viden til at forstå hvorfor deres brugere handler som de gør, hvilke motivationer de har og hvilket udfordringer de har. Dette er spørgsmål som hård data ikke alene kan svare på.