BOOST DIN MARKETING VED AT GIVE PUBLIKUM ET UNIKT INDBLIK.

Afspil filmen

Marketingfilm

Kan alle film bruges som reklamefilm og marketingfilm? I princippet, ja. Men det er vores erfaring, at nogle film egner sig markant bedre til marketing end andre. Flere undersøgelser viser, at Facebookbrugere gerne vil se film på op til 2 min. Herefter mindskes interessen og man risikerer, at brugeren slukker. Derfor skal budskabet, værdien og fortællingen kunne fortælles kort, præcist og med fokus.

I dette eksempel ses en marketingfilm for Tor Nørretranders’ bog “Se Frem”, hvor vi på under et minut får skabt interesse og kommunikeret et centralt tema i bogen.

God marketing er en god fortælling

En succesfuld marketingstrategi taler til kunder i øjenhøjde og kommunikerer kort og præcist en virksomheds eller et produkts værdi. I denne marketingfilm fortæller Morten fra Slagteren ved Kultorvet om kvaliteten af Gothenborg’s skovkylling. På den måde bliver marketingsvinklen både på værdi, kvalitet, men også en blåstempling fra en tilfreds kunde og ambassadør for produktet.

Afspil filmen

Markedsfør din virksomhed på sociale medier med film

Marketing med video kan efterhånden ske på en række af forskellige onlineplatforme. Facebook er det mest populære valg, da målretning og omfang er meget omfattende. Derudover findes platforme som YouTube og Linkedin, som oplever tiltagende popularitet i disse dage. YouTube er særligt god på grund af dens lave pris og passer særligt godt til marketingfilm, som har branding som formål. Linkedin er derimod velegnet til B2B salg, men det er ofte en dyrere løsning. En marketingfilm fungerer også godt på en forside til en hjemmeside, hvor den giver den besøgende indblik i virksomheden og produktet.

Uanset hvilke platforme du benytter til film, skaber det øget interesse, bedre konverteringer, mere indblik og fornyet visuel kommunikation.

Kontakt os, hvis du vil høre mere om marketingfilm til din virksomhed.

Skal vi kontakte dig?